Copila nu era potrivită sufletului meu. Eram îngrijit de ierburile proprii și, mi-e urât să spun, eram un medic bolnav. Mi-a fost de folos să stau aproape, timp îndelungat, de preocupările iubitei mele și acest fapt a fost sănătos pentru mine. „Ce urâte sunt!” spuneam - „picioarele ei”. Și, totuși, ca să relev, întru adevăr, nu erau. „Brațele ei nu sunt drăguțe”. Și, totuși, ca să spun adevărat, erau. „Ce scundă este!” și nu era. „Cât de mult vizează pe altul”. De aici, a venit cea mai mare cauză pentru ura mea. Și relele sunt vecine cu lucrurile bune: sub acea greșeală, virtutea în locul viciului, a purtat, adesea, învinuirile. Cât poți de mult, scade calitățile iubitei tale și înșală-ți judecata ta, printr-o limită: „Umflată” (să o vezi, n.m.), dacă este plinuță; dacă este întunecată la față, să fie poreclită „neagră”. Găsește-i învinuire și în privința zveltei subțirimi (a corpului, n.m.). Dacă nu este necioplită, spune-i obraznică și dacă este cinstită, spune-i necioplită. (Va urma)
La cină (5)
Femeia luase ea însăși poziția de drepți, auzind acest strigăt mai potrivit lui Ștefan cel Mare, decât unui gânditor, însă Diogene se deșteptase ca dintr-o visare: „Hm!”, chiar el își spunea, „unde poate duce simpla confuzie. Eu, conducător, ea, ascultător... Oh! Vremuri patriarhale, care nu-mi convin”. „Preia frâiele!” și-a continuat Diogene monologul, de data aceasta, rostit tare, „Preia frâiele, femeie, și hai să-mi povestești despre nopțile care-ți trec pe dinainte ca niște vehicule de luptă romane!”. „Azi-noapte”, începe femeia, „am văzut luna - bântuia pe cer într-o sanie, trasă de caii zăpezii stingheri”. (Va urma)
La cină (4)
„Nu voi, Diogene, mai tânără să fiu. Sunt braț la braț cu tine, contemporana ta, amândoi trecem prin eră - astfel să creionezi despre mine, în lucrare. De ce să ne înstrăineze dezacordurile futile? Suntem trup și suflet, părtași ai vremurilor noastre”. Pentru moment, Diogene a tăcut, pentru a fi rămas filosof și la masa bogată. „Așa voi scrie!” - mai târziu, filosoful a strigat. Surprinsă, femeia a luat poziția de drepți. (Va urma)
La cină (3)
Deși era tentat să confirme aprecierea femeii, totuși, Diogene încerca să iasă cu mai puțină laudă de sine (care, în nicio împrejurare, nu miroase a bine), din context, fiindcă, întotdeauna, el se afișase modest, cum îi stătea, cu adevărat, în fire. A tăcut. Femeia a adus, pe un platou de lut, un pește rumenit, asemănător cu acela prins de oaspetele ei, filosoful capitalei. „Ți-am oferit un pește, viu ca inima”, a intervenit Diogene. „Tu ai pus, pe masă, viitorul sortit peștelui meu, din plasă. Ești o zeiță, fiica lui Cronos. Te joci, după cum poftești, cu timpurile, învârtindu-le în mână, ca pe mărgele, umbli, atât de lejer, ca un lujer, pe axa temporală a altora. Inversează! Du-te în cameră și revino mai tânără cu niște ani. Aș fi uluit și te-aș trece în cartea mea, ca pe un geniu fără operă, dar cu meșteșugul de a obține, de la timpul tău trecut, intrat în istorie, vigoare, prospețime și un chip mai subțire, cum îl aveai, când ne-am cunoscut”. (Va urma)
Jurnalul lui Diogene: Invitația la cină (2)
Femeia cucernică i-a ieșit în prag, îmbrăcată în haine curate, albe, ca o replică la ținuta oaspetelui drag. „Am adus un pește” Diogene a îngăimat. „Mulțumesc, ești bun. Așază lampa lângă mine”. „S-a stins pe drum. Nici nu mai e nevoie să stea aprinsă. În curând, astrele răsar și-ți vor lumina destinul”. „Cum spui tu”. În timpul mesei, Diogene perora despre biografiile și vastele sisteme ale altora. „Opera ta este cea mai însemnată” - a fost vorba care pe Diogene l-a încurcat. Simțea că înoată, din nou, însă nu prin apă. (Va urma)
Elvis Presley – „Love Me Tender” (Live 1970)
Sursa: YouTube
Jurnalul lui Diogene: Invitație la cină
„Sunt invitat la cină, de către femeia din apropiere. În casa ei, voi putea stinge lampa. Am transmis mesajul meu în oraș, de a căuta, cu lampa aprinsă, ziua, în amiaza mare, un ins adevărat: oamenii au luat aminte și au devenit mai profunzi. În spatele zâmbetului lor, tâmp altădată, acum, afli mai multă umanitate. Merită să mă arunc, din nou, în mare și să mă scald, mai relaxat. Misiune îndeplinită, cu vârf și îndesat! Doi oameni adevărați am remarcat, femeia la care sunt invitat să iau masa. Al doilea poate fi Alexandru cel Mare”. Cu pletele în vânt - să-l fi văzut pe Diogene cum alerga pe țărm, Poseidon l-ai fi crezut. Și, bâldâbâc! Diogene s-a cufundat în valurile albastre. „Oare pot prinde un pește?” - sub apă, Diogene gândea. „I-l duc drept dar femeii care m-a invitat”. Gândul i-a fost ascultat. În preajmă, un pește a înlemnit, ca ofrandă. Diogene l-a apucat în brațe și a ieșit, triumfător, la mal și iată ce-și spunea, în barbă: „Corespondența dintre mine și natura acvatică s-a materializat. Hai să mă pregătesc și să merg, pentru a-mi onora, cum se cuvine, invitația, de ieri adresată”. (Va urma)
Îmbrățișarea de sub lună
Izolați în schelete, Adam și Eva își dădeau gură, precum, într-un debut fals în dragoste, Ana și Ion, pe câmpurile satului Pripas. Eva devenise optimistă, amintindu-și blestemul lui Dumnezeu, de a naște, în dureri, pui de om; fiindcă nu avea în ființă deșteptat sentimentul matern, intuise că mai are mult de trăit; la un asemenea gând, își revenise în fire: se plimba, cu voioșie, prin carcasa de oase. I se putea auzi glasul cristalin răzbătând alb în noapte. Adam a reușit să iasă din gura hipopotamului adormit și dus a fost, înspre muntele de oase, care-i blocase femeia. În drum, s-a împiedicat de un trunchi prăbușit ca un elefant. În ceasurile nopții, se auzea pârâitul prelung al unui ram, pe care Adam îl rupea din coroană, să aibă o pavăză. Ca Tarzan (îndoind fiarele cuștii), Adam a dislocat fălcile ansamblului osos în care Eva, într-adevăr, cânta operetă. S-au îmbrățișat. Din cer, luna zâmbea și bărbatului i s-a părut Eva mult mai strălucitoare decât orice mijea deasupra lor. De invidie, luna s-a îngălbenit și așa a regăsit-o în cer Shakespeare, când a scris scena balconului. P.S. Piesa Romeo și Julieta avea să umble în lume, de la un veac la altul, ca un bagaj, purtat de actori, din teatru în teatru. Of! când piesa a fost proiectată în cinematografe, luna și mai mult s-a lăsat călcată în picioare, de Neil Armstrong. Și Bendis căzuse în istorie, dimpreună cu poporul care o venera.
Elvis Presley: Help me through the night
Sursa: YouTube
Fats Domino
Sursa: YouTube