În oraș, păianjenul uriaș amenință lumea, a cărei imagine se mărunțește în ochii lui, ca niște farfurii sparte de greci, la sindrofii. În deplasarea pe străzi, el se crede imperator, întrucât, deunăzi, a mușcat de piept pe conducător; din sângele acestuia, a luat mândria de a supune pe oricine îi străbate calea. Insecta nu este de înțeles, dar cine, lăsându-și treburile deoparte, se apucă de tradus mesaje? O simplă recunoaștere a statutului, pe care speră a-l fi dobândit, prin a i se pune în cârcă niște țoale, ar stopa-o din frământare - în aparență, ar ajunge în rândurile oamenilor (astfel, ar fi mulțumită și, poate, s-ar retrage, fuga, din urbea agitată). Frații Lumiere au trecut pe drum, vânând-o, îndelung. Văzuseră posibilitatea de a-i reprezenta nutrirea oricărei idei, pe ecran (de a-i instala un bec, în spatele creierului și de a fi asistat, apoi, la întinarea pânzei, cu mai multe gânduri negre). Pelicula a reieșit, la proiectare, tot cu peisajul stradal, smuls din orbitele false ale păianjenului colosal.