Problema vocii lui Dumnezeu a fost pusă
în dezbatere, pe tapet, la Banchetul lui Agaton,
de către Socrate, sosit mai târziu,
în urma lui Aristodem,
fiindcă așa a voit, să fi el,
înțeleptul oral,
cel mult așteptat de către bărbații din adunare.
Motivul inventat, față de Aristodem,
de a nu-l însoți,
a fost să-și lege șireturile sandalelor,
în timp mai îndelungat...
Socrate ieșise din baia publică,
preocupat să-și onoreze invitația
(la banchetul lui Agaton,
care luase un premiu pentru înțelepciune),
dar încă nu meditase suficient
asupra atâtor probleme
și trăgea de timp,
să fie mai mult cu propriile-i gânduri,
precum îi era obiceiul,
decât cu orice tovarăș de vorbă.
Indiferent de adâncimea gândirii,
impresia pe care Socrate o lăsa celor de față
era că totul la el se reduce la cuvânt,
că este alcătuit,
din cap până-n picioare,
din vocabule și sens.
Nu! Senzația de foame sau de frig nu-l poate călători
pe Socrate - se spunea, pe străzile Atenei.
El are strălucirea mării în soare,
umerii lui duc pe mai departe corăbiile noastre,
ale lumii posace...
Și oamenii se lăsau în voia vorbii lui,
a celui mai înțelept din urbe.
(Va urma)