Filmele indiene (III)

Când drama este mai adâncă și nu apare de nicăieri niciun semn de salvare a protagonistului, totuși, se întâmplă ceva – acesta se pune pe cântat. În fundal, răsare un ansamblu profesionist de dans. Deseori, eroii aflați în conflict cântă în duet, își pun pe note muzicale viziunea asupra stării de lucruri. După ce melodia s-a încheiat, lupta se reia, însă efectul imediat al muzicii schimbă direcția. Supapa de aer înzdrăvenește pe cel mai rănit în confruntare, care totdeauna este personajul pozitiv. Spectatorul, însă, rămâne cu întrebarea: ce rol a avut intermezzoul? Este ca în filmele americane de acțiune, când, sub ploaia de gloanțe, Romeo și Julieta (oricare vor fi fost ei, Jason Statham și Qi Shu ori Bruce Willis și Bonnie Bedelia) se îmbrățișează și se sărută de mama focului, surzi la furia din jur.

(Va urma)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *